Frequently Asked Questions

Dat is vervelend! De gemeente heeft daar een handje van… Indien de fiets door de gemeente is verwijderd, heeft de huurder maximaal drie dagen de tijd deze zelf op te halen bij het gemeentelijk (fietsen)depot. Eventuele verkrijgingskosten of andere kosten zijn voor rekening van Huurder. Het verwijderen van de fiets door de gemeente zal worden beschouwd als een onterechte flip (zoals omschreven in de algemene voorwaarden). Nadat de Fiets minimaal drie dagen beschikbaar is geweest bij het depot, haalt BikeFlip de fiets op en zal contact worden opgenomen met Huurder om een nieuwe fiets te leveren. BikeFlip heeft het recht kosten hiervoor in rekening te brengen bij huurder zoals eventuele verkrijgingskosten en de kosten van een onterechte flip.

Aiii wat vervelend, wat is dat toch met die fietsendieven in Nederland?! In geval van vermissing of diefstal van de fiets is huurder verplicht om dit binnen 24 uur te melden aan BikeFlip, de sleutel van de fiets aan BikeFlip te overhandigen en samen met een medewerker van BikeFlip aangifte te doen. Huurder is in dat geval een eigen risico verschuldigd. Het van toepassing zijnde eigen risico bedraagt voor het normale BikeFlip abonnement: €40,– en voor het BikeFlip luxe abonnement: €120,-. Huurder ontvangt van BikeFlip een vervangende fiets nadat de aangifte is afgerond.

Belangrijk: indien door huurder niet, of niet tijdig, melding wordt gedaan van vermissing of diefstal van de Fiets, of de fietssleutel niet door huurder aan BikeFlip kan worden overhandigd, is Huurder aan BikeFlip een schadevergoeding verschuldigd van €100,– voor het normale abonnement en €300,– voor het luxe abonnement. Na betaling ontvangt huurder van BikeFlip een vervangende fiets.

Wij gaan meteen voor u aan de slag. Wij maken zo snel mogelijk een afspraak om de door u uitgekozen fiets langs te brengen. Liever zelf nog even kijken naar ons diverse aanbod van circulaire fietsen? Dan kunt u gerust een afspraak maken om langs te komen bij onze sociale werkplaats op de Gageldijk 3! U begint uiteraard pas met betalen op de dag dat de fiets is afgeleverd.

Jazeker! Wij proberen altijd een fiets te regelen die voldoet aan de wensen van uw kind. Ook hebben wij inmiddels het ruimste aanbod refurbished fietsen van Utrecht! Kijk snel bij onze fietsen voor het actuele aanbod. Zit er toch niks bij? Stuur een mailtje met uw wensen naar contact@bikeflip.nl, dan gaan wij voor u aan de slag!

Jazeker! Als uw fiets stuk is komen wij zo snel mogelijk langs om deze te repareren. Neem even contact met ons op 🙂 !

Dat kan zeker, het abonnement is na de minimale abonnementsduur van 3 maanden flexibel opzegbaar! Er geldt enkel 1 maand opzegtermijn, die ingaat op de dag dat u aan ons laat weten het abonnement te willen opzeggen. U kunt de fiets uiteraard blijven gebruiken tot de laatste dag dat u nog een abonnement heeft.

Wat fijn dat u een fiets wilt doneren! U kunt de fiets doneren bij onze werkplaats aan de Industrieweg 34-15 in Maarssen. Wij gaan hem waar nodig weer helemaal mooi opknappen in onze sociale werkplaats en zullen er een goede bestemming aan geven! We zijn op werkdagen aanwezig tussen 09u00 en 17u00.

Zet je alvast op de BikeFlip wachtlijst! Dit kan je doen door alvast een BikeFlip abonnement te bestellen. Je kan daarbij dan de opmerking plaatsen dat je het abonnement op een tijdstip in de toekomst in wil laten gaan!

Allereerst is het helemaal geen probleem als de fiets valt. Een bikeflip fiets is nou eenmaal een fiets en die vallen soms om. Als de fiets valt of er breekt iets af dan geef je ons een belletje en dan komen we naar je toe. De meeste schade is aan huis te repareren maar we nemen voor de zekerheid altijd een andere fiets mee. Nummer 1 prioriteit is dat je kindje weer snel gebruik kan maken van zijn of haar fietsje.

Hier zijn geen kosten aan verbonden.