Hoe werkt het?
Wat kun je van ons verwachten?
Vast bedrag per maand en maandelijks opzegbaar
BikeFlip is niet alleen heel handig, we zijn ook flexibel. Ons abonnement is na drie maanden iedere maand opzegbaar. Is de fiets niet naar wens? Je kunt hem altijd laten flippen. Ook in de eerste drie maanden.
Fietsen van hoge kwaliteit met reparatie- en omruilservice aan huis
Mocht er toch iets mankeren aan je fiets, dan zijn we er als de kippen bij. We plakken jouw band gewoon aan huis als je in bovenstaand bezorggebied woont. Buiten het bezorggebied kan je altijd langs komen voor een gratis reparatie of flip.
Onze abonnementen op een duurzame kinderfiets
Frequently Asked Questions
Hoe werkt het?
Weet je niet zeker welke maat fiets je nodig hebt? Maak je geen zorgen! Gebruik onze handige BikeFinder-tool om de beste pasvorm voor jou te bepalen. Zodra je je perfecte fiets hebt gevonden, voeg je hem gewoon toe aan je winkelwagentje en we bezorgen hem binnen 48 uur*. Twijfel je nog? Boek dan een proefritje bij onze werkplaats in Maarssen en laat ons je helpen de ideale fiets te vinden! En wanneer jullie problemen ondervinden met de fiets, dan kunnen jullie heel makkelijk via ons reparatieformulier een onderhoudsbeurt inplannen. Vergeet niet dat we er zijn om jullie te helpen met al jullie fietsbehoeftes, van de juiste maat tot het stellen van het zadel. Aarzel dus niet om contact met ons op te nemen als je vragen hebt!
Hoe flip ik mijn fiets?
Wil je de fiets van je kind omruilen? Laat ons helpen! Neem contact met ons op en we helpen je bij het omruilen van je huidige fiets voor de perfecte vervanger. Kom gerust met de oude fiets langs bij onze werkplaats in Maarssen, dan zullen wij ervoor zorgen dat je kind met de juiste fiets naar huis kan gaan!
Vallen reparaties ook binnen het abonnement?
Als er iets aan je fiets kapot is, staan wij voor je klaar! Gebruik het reparatieformulier die je kan vinden in je BikeFlip- account en we komen zo snel mogelijk langs om te repareren. We bieden gratis bezorging wanneer jullie binnen ons servicegebied wonen. Woon je hierbuiten? Dan kunnen jullie altijd langskomen om een proefritje te maken bij onze werkplaats in Maarssen (Industrieweg 34-15).
Wat gebeurt er na het bestellen?
Wij gaan meteen voor je aan de slag en komen de fiets bij jou thuis afleveren op de door jouw uitgekozen dag en tijdsvak (binnen ons bezorggebied)! Liever zelf nog even kijken naar ons uitgebreide aanbod van circulaire fietsen? Dan kunnen jullie gerust een afspraak maken om langs te komen bij onze sociale werkplaats op Industrieweg 34-15, Maarssen! Je begint uiteraard pas met betalen op de dag dat de fiets is afgeleverd.
Kan ik mijn abonnement zomaar opzeggen?
Dat kan zeker, het abonnement is na de minimale abonnementsduur van 3 maanden flexibel opzegbaar! Er geldt enkel 1 maand opzegtermijn, die ingaat op de dag nadat je aan ons laat weten het abonnement te willen opzeggen. Je kunt de fiets uiteraard blijven gebruiken tot de laatste dag dat je nog een abonnement heeft.
Kan ik een BikeFlip abonnement afsluiten als ik buiten het bezorggebied woon?
Dat kan zeker! Je kiest een fiets uit op onze shop, deze zetten wij dezelfde dag nog voor je klaar en kan je dus meteen bij onze werkplaats ophalen. Ons adres is Industrieweg 34-15 in Maarssen. Tot snel!
Mag mijn kind zelf de fiets uitkiezen?
Jazeker! Wij proberen altijd een fiets te regelen die voldoet aan de wensen van je kind. Inmiddels hebben wij ook het meest ruime aanbod refurbished fietsen van Nederland! Kijk snel bij onze fietsen voor het actuele aanbod. Zit er toch niks bij? Stuur een mailtje met de wensen naar support@bikeflip.nl, dan gaan wij voor jullie aan de slag!
Help, mijn BikeFlip fiets is te klein, wat nu?
Dit is waarom BikeFlip bestaat! Want kinderen groeien en fietsen niet! Wanneer jouw fiets te klein is, komen wij zo snel mogelijk langs om deze te flippen voor een grotere fiets. Gebruik onze handige flipfunctie in jouw account omgeving van BikeFlip!
Help, mijn BikeFlip fiets is stuk, wat nu?
Wanneer er iets aan de fiets stuk is, komen wij zo snel mogelijk langs om deze te repareren. Gebruik ons handige reparatieformulier in jouw account omgeving van BikeFlip!
Wat gebeurt er als mijn BikeFlip fiets is gestolen 🙁 ?
Aii, wat vervelend! In geval van vermissing of diefstal van de fiets is huurder verplicht om dit binnen 24 uur te melden aan BikeFlip, de sleutel van de fiets aan BikeFlip te overhandigen en aangifte te doen. Huurder is in dat geval een eigen risico verschuldigd. Het van toepassing zijnde eigen risico bedraagt voor het BikeFlip abonnement: €40,–. Huurder ontvangt van BikeFlip een vervangende fiets nadat de aangifte is afgerond.
Belangrijk: indien door huurder niet, of niet tijdig, melding wordt gedaan van vermissing of diefstal van de Fiets, of de fietssleutel niet door huurder aan BikeFlip kan worden overhandigd, is Huurder aan BikeFlip een schadevergoeding verschuldigd van €100,–. Na betaling ontvangt huurder van BikeFlip een vervangende fiets.
Ik heb een fiets over!
Wat fijn dat je een fiets wilt doneren! Je kan de fiets doneren bij onze werkplaats aan de Industrieweg 34-15 in Maarssen. Wij gaan hem waar nodig weer helemaal mooi opknappen in onze sociale werkplaats en zullen er een goede bestemming aan geven! We zijn op alle werkdagen aanwezig tussen 09:00 en 17:30. Op zaterdag zijn we open van 09:00 tot 13:00!
Ik wil binnenkort een BikeFlip, want mijn kind past nu nog op zijn fiets.
Zet je alvast op de BikeFlip wachtlijst! Dit kan je doen door alvast een BikeFlip abonnement te bestellen. Je kan daarbij dan de opmerking plaatsen dat je het abonnement op een tijdstip in de toekomst in wil laten gaan!
Ik denk dat mijn BikeFlip fiets is weggehaald door de gemeente…
Dat is vervelend! De gemeente heeft daar helaas een handje van. Indien de fiets door de gemeente is verwijderd, heeft de huurder maximaal drie dagen de tijd deze zelf op te halen bij het gemeentelijk (fietsen)depot. Eventuele verkrijgingskosten of andere kosten zijn voor rekening van Huurder.
Het verwijderen van de fiets door de gemeente zal worden beschouwd als een onterechte flip (zoals omschreven in de algemene voorwaarden). Nadat de Fiets minimaal drie dagen beschikbaar is geweest bij het depot, haalt BikeFlip de fiets op en zal contact worden opgenomen met Huurder om een nieuwe fiets te leveren. BikeFlip heeft het recht kosten hiervoor in rekening te brengen bij huurder zoals eventuele verkrijgingskosten en de kosten van een onterechte flip.
Mijn fiets is omgevallen en nu?
Allereerst is het helemaal geen probleem als de fiets valt. Een BikeFlip fiets is nou eenmaal een fiets en fietsen vallen soms om! Wanneer de fiets valt en er breekt iets af, geef ons een belletje en dan komen we naar je toe en repareren aan huis. Nummer 1 prioriteit is dat je kindje weer snel gebruik kan maken van de BikeFlip fiets! Hier zijn geen extra kosten aan verbonden!
Mijn vraag staat niet tussen de FAQ's?
Geen probleem, we got you covered. Je kan mailen naar support@bikeflip.nl en bellen naar 030-2271921. Dan staan we je zo spoedig mogelijk te woord!